Tuesday 5 February 2013

Segala-galanya adalah HIKMAH..

Bismillahirrahmanirrahim...ku ukir-ukirkan kalam selepas ini adalah untuk diriku juga kerana dh lama tak meluahkan rasa dan berkongsi detik suka dan duka bersama..Saat dan detik manis dan sedikit pahit itu membawa seribu makna dalam diriku ini..seminggu sebelum maulidur rasul aku diberi satu tugas untuk bersama-sama menjayakan program maulidur rasul..Berat jugak tugasan ini,tapi aku yakin siapa yang membantu agama Allah,Allah akan membantunya...aku pegang kata-kata ini dari tingkatan 5 lagi..Berbalik kepada tanggungjawab yang diberikan..aku bersama sahabat-sahabat yang lain terus menyusun atur rancangan bagi menjayakan program ini..hari demi hari tibalah hari perasmian program pada hari Isnin dirasmikan oleh Prof Madya Dr Muhd Muhiden bin Abdul Rahman..tp bukan nak cerita perjalanan program,tapi nak cerita pengalaman diri yg sedikit sebanyak menjadi iktibar dan pedoman..pada hari Rabu berikutnya ada malam ambang maulidur rasul..Alhamdulillah berlangsung dlm keadaan yg teratur dgn izin dan rahmat daripadaNya..begitu jugalah pada hari khamis..Iftor Jamaie dan Forum..dn pada hari inilah ak menerima satu ujian yg agk berat tapi tak seberat dugaan di Palestine sne..aku diberi kesakitan sdikit oleh Allah,sebagai penghapus dosaku yang banyak..Saat ini aku sangat bersyukur kepadaMu Ya Allah kerana masih mengurniakanku sahabat yang prihatin dengan diriku ini..Saat ini aku bertemu HIKMAH sebenar mengapa Allah beri aku ujian ini..kerana Allah nak tunjukkan sahabat-sahabat yang masih membantu walaupun dlm saat kesusahan ini...Baru kta knal sahabat yang sayang kat kte..hee..takdelah..maksudnya,jgn bersangka buruk dengan Allah,sebab dia tahu yang terbaik untuk kita...La Tahzan Inna Allah Maana...=)..Dan saatu lagi,waktu ni sepatutnya hari Selasa tu kne tasmik surah..tp biasalah waktu sakit ni,kurang khusyuk nak menghafal...tp Allah bg stu lg berita gembira,waktu ni Ust Alwee ada musyaqah,jadi kelas ditangguhkan kepada hari Khamis..nampak xHIKMAHnya...Allah sayang kat kita...Allah dah aturkan segala-galanya buat kita...Kita just ikut aturan tu..dan sentiasalah bersyukur dan redha dengan ketentuan Allah kpd kita...Allah dh aturkan yang terbaik...Allah sayang kita itu yang Allah berikan dugaan kepada kita...Segala-galanya adalah HIKMAH...^_^





No comments:

Post a Comment